930X122 MAIA

dacia duster

A fost anunţat noul Duster, cu elementele „forţă” de pe Logan şi Sandero

Dacia a anunţat astăzi noul SUV Duster care preia elemente stilistice de pe ultimele modele Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Citiți și: Lovitură pentru Duster. Scor dezamăgitor la testul Euro NCAP, deși prețul a crescut

Astfel, blocurile optice integrează luminile de zi în formă de „Y”. Calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părții frontale a Noului Duster un aspect mai modern.

La interior, noul Duster dispune de acum de o consolă centrală înălțată, prevăzută cu o cotieră culisantă. Tot la capitolul noutăți remarcăm cele două sisteme multimedia și noul ecran de 8” precum și cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj.

Citiți și: A apărut Dacia Duster care costă peste 50.000 de euro!

Gama de motorizări a fost și ea reînnoită, asigurând un plus de plăcere la volan dar și diminuarea emisiilor de CO2. Noul Duster este disponibil de acum și în varianta echipată cu cutia automată EDC cu 6 trepte, cuplată cu motorul TCe 150. Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL a cărui capacitate a fost mărită cu aproape 50%, până la 49,8 litri.

 

 

CUTIA DE VITEZE AUTOMATĂ EDC

Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2.

Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje : unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menținând totodată un nivel al consumului de carburant și al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.

În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.

Sistemul EDC menține treapta optimă pentru o viteză dată, evitând supraturarea motorului și asigurând astfel un control eficient asupra consumului de carburant și al emisiilor de CO2.

MOTORIZĂRI EFICIENTE

Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare și care răspund normei Euro 6D Full.

• Diesel : dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

• Benzină :

– TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
– TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
– TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
– TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.

• Alimentare mixtă benzină-GPL : ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4×2 și 4×4.

555 X 222 CAPRA
Pizza Sapori Italia 570 90