930 x122 grota rece

coronavirus

Adăugirile la lista persoanelor care se pot vaccina în etapa a doua. Vezi Hotărârea de Guvern!

Miercuri, 20 ianuarie, Guvernul României a adoptat  Hotărârea prin care noi categorii de persoane vor intra în etapa a doua a campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19

Citiți și: Șefa CNAS spune că vaccinarea ar trebui să fie obligatorie: Îmi asum ceea ce spun!

„Prevederile prezentei hotărâri se aplică și cetățenilor Uniunii Europene, ai Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, precum și străinilor cu ședere legală pe teritoriul României”, se arată în textul HG modificate.

De asemenea, casierii și ceilalți lucrători din magazinele de retail alimentar, personalul navigant român maritim și fluvial, personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol), personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU) au dreptul de a se vaccina în etapa a doua.

Citiți și: Începe campania de vaccinare!

Tot în etapa a doua sunt cuprinse și persoanele încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, dar și însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același domiciliu cu acestea, precum și persoanele fără adăpost”, se arată, printre altele, în actul normativ

 

HOTĂRÂRE
pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic.

Hotărârea Guvernului nr. 1031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.171 din 3 decembrie 2020, cu modificările ulterioare, se
modifică și se completează după cum urmează:

1. Alineatul (3) al articolului 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
“(3) Centrele de vaccinare împotriva COVID-19 sunt coordonate metodologic de Ministerul Sănătății, prin Institutul Național de Sănătate Publică și direcțiile de sanătate publică județene și a municipiului București.”
2. După alineatul (5) al articolului 2 se introduce un nou alineat, alin.(6), cu următorul cuprins:
„(6) În vederea validării datelor introduse pentru programarea activității de
vaccinare împotriva SARS-CoV-2 în România, Sistemul informatic integrat
„Programare-vaccinare-ROVACCINARE”, dezvoltat și administrat din punct de
vedere tehnic de Serviciul de Telecomunicații Speciale, se interconectează cu sistemele
informatice ale instituțiilor și autorităților publice cu atribuții în îndeplinirea măsurilor
prevăzute în strategia de vaccinare, astfel cum sunt reglementate de prezenta hotărâre,
precum și cu sistemele informatice ale unor asociații profesionale din România, cu
acordul și în condițiile stabilite de titularul sistemului informatic interconectat, cu
respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal.”
3. După articolul 2 se introduc două noi articol 2, art.21și 22 , cu următorul cuprins:”Art.21 Prevederile prezentei hotărâri se aplică și cetățenilor Uniunii Europene, ai Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, precum și străinilor cu ședere legală pe teritoriul României.”
,,Art. 22– În aplicarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2021
privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de
vaccinare împotriva COVID 19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii,
Ministerul Apărării Naţionale asigură prin centrele de vaccinare proprii, potrivit
criteriilor de eligibilitate stabilite prin Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 în
România, vaccinarea personalului propriu și a familiilor acestora, precum și a
următoarelor categorii:
a) cadrele militare în rezervă şi în retragere din cadrul instituţiilor din sistemul
naţional de apărare naţională, ordine publică şi securitate naţională, precum şi familiile
acestora;
b) persoanele care beneficiază de prevederile Legii nr. 44/1994 privind veteranii
de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, cu
modificările şi completările ulterioare;
c) personal în activitate din cadrul celorlalte instituţii din sistemul naţional de
apărare naţională, ordine publică şi securitate naţională, precum şi familiile acestora.”
4. În anexă, la capitolul XI, subcapitolul 2, punctul 2 al literei C, după punctul (ii) al literei a) se introduc două noi puncte, punctele (iii) și (iv), cuurmătorul cuprins:
“(iii) persoane încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate,
persoane imunodeprimate, însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același
domiciliu cu acestea
(iv) persoane fără adăpost”
5. În anexă, la capitolul XI, subcapitolul 2, punctul 2 al literei C, punctele (i) și (ii) ale literei b) se se modifică și vor avea următorul cuprins:
“i.) personal-cheie din instituţiile statului, Parlament, Curtea Constituțíonală,
Administrația Prezidenţială, Guvern, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului,
Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere şi instituţii subordonate
acestora”.
ii) personalul în activitate din cadrul instituțiilor din sistemul național de apărare
națională, ordine publică, securitate națională şi al autorităţii judecătoreşti, executorii
judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției, avocații înscriși
în tabloul avocaților întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea
profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, membrii
Uniunii naționale a notarilor publici, precum și membrii din România în Parlamentul
European.”
6. În anexă, la capitolul XI, subcapitolul 2, punctul 2 al literei C, la punctul (iii) al literei b) se introduc patru noi liniuțe, cu următorul cuprins:
– casierii și ceilalți lucrători din magazinele de retail alimentar.
– personalul navigant român maritim și fluvial;
– personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene,
gaz, petrol)
– personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj
marin (nave tip FPSO și nave tip FSU).
7. În anexă, la capitolul XI, subcapitolul 2, punctul 2 al literei C, după punctul (viii) al literei b) se introduc treisprezece noi puncte, punctele (iX) și (XXI), cu următorul cuprins:
„(ix) personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în
manipularea cadavrelor umane;
(x) personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția
copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație
directă cu beneficiarii, asistenții maternali, asistenții personali și asistenții personali
profesioniști;
(xi) persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor prevăzute
la pct.(iii) al lit.a);
(xii) personalul din administrația publică locală;
(xiii) lucrătorii din agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale;
(xiv) personalul din Administrația Națională de Meteorologie
(xv) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și
reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie
care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor
Externe;
(xvi) personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara
teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior
plecării în misiune;
(xvii) inspectorii sociali și personalul care își desfășoară activitatea în relația
directă cu beneficiarii din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și
a structurilor subordonate acestora.
(xviii) personalul Curții de Conturi a României și ai camerelor de conturi
judeţene şi a municipiului Bucureşti
(xix) personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței
(xx) sportivii componenți ai loturilor naționale sau ai loturilor olimpice, sportivii
calificați individual la jocurile olimpice precum și staful tehnic care participă la
pregătirea acestor sportivi;
(xxi) personalul sanitar veterinar care lucrează în cabinete medicale veterinare.”
8. În anexă, la capitolul XI, litera A din subcapitolul 3, litera c) se modifică șiva avea următorul cuprins :
“3) Etapa a III-a – Populaţia generală :
“a) Persoane care își desfășoară activitatea în cadrul unor unități, operatori economici
cu risc ridicat de infectare al personalului propriu și al persoanelor deservite, din
următoarele domenii de activitate :
i) lucrătorii din Industria extractivă,
ii) lucrătorii din Industria prelucrătoare
iii) lucrătorii din Hoteluri și restaurante
iv) lucrătorii din domeniul de întreținere corporală, coafură și alte
activități de înfrumusețare
v) lucrătorii din domeniul spectacole, activitati culturale și recreative.
vi) lucrătorii din sistemul financiar, bancar și din domeniul asigurărilor,
cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul și a celor
care prestează servicii esențiale de plăți, administrare cont și investiții
și operează infrastructuri critice naționale, precum și personalul critic
de suport al acestora;
vii) persoanele cazate în centrele regionale de proceduri și cazare ale
solicitanților de azil aflate în subordinea Inspectoratului General
pentru Imigrări”.
viii) persoanele cazate în centrele pentru cazarea străinilor luați în
custodie pubIică aflate în subordinea Inspectoratului General pentru
Imigrări”;
ix) persoane private de libertate;
x) persoane care asigură infrastructura de comunicații;
xi) lucrătorii din domeniul muzeal și al colecțiilor publice;
xii) lucrătorii din biblioteci.
b) populaţia adultă, alte categorii decât cele prevăzute la punctele 1 și 2 de la litera
C;
c) populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi de caracteristicile
vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani. ”
9. În anexă, la capitolul XI, subcapitolul 3, punctul A, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins :
“c) stabilirea schemei de personal, estimarea necesarului de echipamente de protecţie,
materiale sanitare, recipiente pentru colectarea deşeurilor.
Un centru de vaccinare fix va dispune de unul sau mai multe cabinete de vaccinare
cu program adaptat nevoilor. Activitatea din centrul de vaccinare fix/mobil se va
organiza în baza unor proceduri de lucru specifice. Pentru eficientizarea procesului de
vaccinare şi pentru evitarea supraaglomerării sau a sacrificării dozelor de vaccin,
procesul de vaccinare se va realiza în baza unei planificări. Se va realiza consemnarea
în dovada de vaccinare a datei pentru efectuarea rapelului şi din RENV se va efectua
notificarea persoanei vaccinate cu 24 de ore anterior prin SMS şi/sau e-mail.
Pentru etapele a II-a şi a III-a, vaccinarea se va organiza prin centre de vaccinare
fixe şi mobile, echipe mobile, reţeaua de medicină de familie, centre drive-through.
Pentru eficientizarea procesului de vaccinare, evitarea supraaglomerării sau a
sacrificării dozelor de vaccin, vaccinarea se va face prin programare electronică,
telefonică sau prin intermediul medicului de familie, datele fiind colectate într-o
platformă unică.
Pentru etapa a II-a, programările în vederea vaccinării se vor realiza cu
respectarea unui raport de 75% persoane din categoria de la lit.a) al subcapitolul 2,
punctul 2 al literei C și respectiv 25% persoane din categoria de la lit.b) al
subcapitolul 2, punctul 2 al literei C”.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU

Foto descriptiv: Medic Hub

[555x222px]Joia-_pentru-copii_epitesti
570 X 90 CAPRA 3