263 X 587 CUMPANA 1

Transformare radicală în România! Se construiesc cele mai lungi tuneluri!

Transformare radicală în România! Se construiesc cele mai lungi tuneluri!

După mai bine de cinci decenii în care Tunelul Capra–Bâlea de pe Transfăgărășan (884 de metri) a deținut titlul de cel mai lung tunel rutier din România, infrastructura rutieră intră într-o nouă etapă de dezvoltare, cu proiecte ambițioase ce includ tuneluri de două-trei ori mai lungi, moderne și sigure.

New Profesional Consult 930 x 122
555*222 supernova

Noile construcții, parte a unor tronsoane importante de autostradă, vor fluidiza traficul și vor reduce considerabil timpul petrecut pe drum.

Tunelul Meseș – un nou record pentru România

Primul proiect care va doborî recordul actual este Tunelul Meseș, ce va face parte din Autostrada Transilvania (A3), între Poarta Sălajului și Nușfalău.

Cu o lungime de 2,89 kilometri, va deveni cel mai lung tunel construit vreodată în România.

Contractul, semnat în noiembrie 2024 cu firma turcească Makyol, prevede 18 luni de proiectare și 60 de execuție, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport.

Tunelul va avea două galerii paralele, fiecare cu câte două benzi de circulație, și va permite viteze de până la 120 km/h.

Alegerea construcției unui tunel în locul unui debleu adânc a fost determinată de considerente ecologice și geologice.

Eurial 930 x 122 eurial
Eurial 555 x222

Tunelurile de pe Autostrada A1 Lugoj–Deva

Pe A1, între Margina și Holdea, sunt în lucru două tuneluri cu o lungime totală de 2,1 kilometri, care trebuie finalizate până în 2026.

Construcția implică tehnici speciale de forare, realizate sub protecția unor „umbrele de țevi” pentru stabilitatea terenului. Costurile sunt estimate la aproximativ 50 milioane de euro pe kilometru.

Progrese și pe Autostrada Sibiu–Pitești

Pe această autostradă strategică, se lucrează la două tuneluri importante:

– Tunelul Poiana (1,78 km) – Secțiunea 3 (Cornetu–Tigveni). Va fi construit cu utilaje TBM (Tunnel Boring Machines), cu două galerii și câte două benzi pe sens. Valoarea lucrărilor: 5,3 miliarde de lei. Finalizare: 2027.

–  Tunelul Momaia (1,35 km) – Secțiunea 4 (Curtea de Argeș–Tigveni). Este primul tunel rutier forat complet pe o autostradă românească. Finalizarea este estimată pentru 2026, cu un buget total de peste 1,6 miliarde de lei.

TUNEL 930122 (1)
Eurial 555 x222

Ambițiile Autostrăzii Unirii (A8): Peste 20 de tuneluri în Carpații Orientali

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte este Autostrada Unirii (A8), care va lega Transilvania de Moldova.

Tronsonul Ditrău–Grințieș (38 km), atribuit în martie 2025, va include 19 tuneluri și 63 de pasaje – structuri ce vor acoperi 57% din lungimea totală a traseului.

Bugetul: 6,14 miliarde de lei.

Durata: 54 de luni (14 luni proiectare + 40 luni execuție).

Tot în martie a fost semnat contractul pentru Lotul 1C (Sărățeni–Joseni), ce cuprinde 32 de kilometri de drum cu trei tuneluri, patru polate și două ecoducte.

Investiția ajunge la 4,94 miliarde de lei.

930X122 MAIA
New Profesional Consult-555×222

Odată finalizate, aceste tuneluri vor marca un moment istoric în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.

De la o rețea învechită, dependentă de drumuri naționale aglomerate și periculoase, țara va trece la o rețea de autostrăzi care respectă standardele europene în materie de siguranță, mediu și viteză de deplasare.

Această revoluție a infrastructurii vine nu doar cu beneficii pentru șoferi, ci și cu un potențial major de dezvoltare economică regională și reducere a diferențelor dintre regiunile istorice ale țării.

Transformare radicală în România! Se construiesc cele mai lungi tuneluri!

Sursa: Fanatik.ro

263 X 587 CUMPANA 1