930 x122 grota rece

maria cristina letu

Drepturile pasagerilor în caz de zbor întârziat. Pot beneficia gratuit de mâncare și cazare

La nivel european există legislație care stabilește drepturile pasagerilor transportului aerian, dar și obligațiile companiilor aeriene în cazul în care zborurile au întârzieri sau sunt anulate.

Citiți și: Cum recuperăm actele de stare civilă pierdute?

În cazul în care zborul are întârziere:

a) timp de două ore, în cazul zborurilor de peste 1 500 de km sau mai puţin;

b) timp de trei ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1 500 de km şi al oricăror alte zboruri cuprinse între 1 500 şi 3 500 de km;

Citiți și: Ședințele adunărilor generale ale asociației de proprietari

c) timp de patru ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor care nu se încadrează în situațiile anterioare

Pasagerii au următoarele drepturi:

– dreptul la mese şi la băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare;

– dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail.

– în cazul în care ora de plecare anticipată este la cel puţin o zi după ora de plecare anunţată iniţial, pasagerii au dreptul la cazare hotelieră

-în cazul în care este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi sau – în cazul în care este necesară o şedere suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager, acesta din urmă are dreptul și la asigurarea transportului dintre aeroport şi locul cazării (hotel sau altele).

– în cazul în care întârzierea este de cel puţin cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursarea, în termen de şapte zile a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul și un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil

Obligațiile operatorului efectiv de transport aerian 

Operatorul efectiv de transport aerian are obligația să se asigure că în zona de înregistrare a pasagerilor este afişat un anunţ lizibil, constând din următorul text imprimat cu caractere clare şi vizibile: „În cazul unui refuz la îmbarcare sau în cazul în care zborul dumneavoastră este anulat sau are o întârziere de cel puţin două ore, solicitaţi la ghişeul de înregistrare sau la poarta de îmbarcare textul în care sunt precizate drepturile dumneavoastră, în special cu privire la compensaţie şi asistenţă.”

Operatorul efectiv de transport aerian care refuză îmbarcarea sau anulează sau anulează cu cel puțin doua ore un zbor prezintă fiecărui pasager în cauză o comunicare scrisă în care sunt precizate normele de compensare şi asistenţă în conformitate cu dispoziţiile enunțate anterior.

Fiecare stat membru UE desemnează un organism responsabil de aplicare a legislației europene în ceea ce priveşte zborurile de pe aeroporturile situate pe teritoriul lui şi zborurile dintr-o ţară terţă spre aceste aeroporturi, iar în cazul în care este necesar, acest organism adoptă măsurile necesare pentru a asigura respectarea drepturilor pasagerilor.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – organism responsabil în România

Pe teritoriul României, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a fost desemnată ca organism naţional responsabil cu luarea măsurilor pentru asigurarea aplicării legislației europene și aceasta este competentă să instrumenteze reclamaţiile care se referă la un incident de trafic aerian care a avut loc pe teritoriul României.

Dacă un pasager apreciază că i-au fost încălcate drepturile, recomand să se adreseze inițial o sesizare companiei aeriene ulterior, în cazul în care nu este mulţumit de răspunsul primit sau nu a primit niciun răspuns, să depună o reclamaţie la ANPC (dacă incidentul a avut loc pe teritoriul României) sau la organismul naţional competent din ţara în care a avut loc incidentul (completarea formularului de reclamaţie în limba engleză).

Dacă reclamaţia se referă la un incident care nu a avut loc pe teritoriul României, dar pasagerul preferă (de exemplu, din motive lingvistice sau din alte motive) să depună reclamaţia la ANPC, autoritatea română o poate transmite organismului compentent din țara membră UE.

Vezi și drepturile pasagerilor în cazul unui zbor anulat – AICI

555×222 grota rece

Comentarii

Un comentariu

  • Lili spune:

    Este foarte bine de stiut, am zbor in Spania la sf lui septembrie si am tot citit zilele trecute despre intarzieri cu orele ba in Timisoara, ba in Sibiu

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3