263 X 587 CUMPANA 1

Argeș. Dezastru la Gara Regală pe milioane de €!

Una dintre cele mai frumoase gări din România, Gara Regală Curtea de Argeș, a intrat în reabilitare la sfârșitul lunii octombrie 2024, după decenii de degradare și nepăsare din partea autorităților.

Deși proiectul de renovare este finanțat din fonduri europene și are un termen de finalizare stabilit pentru 28 octombrie 2027, ritmul lucrărilor ridică semne de întrebare.

pizzeria sapori  930 122
555×222  MAIA

O bijuterie arhitecturală uitată de timp

Construită în doar un an, sub domnia regelui Carol I, Gara Regală Curtea de Argeș este un simbol al eleganței arhitectonice și al istoriei feroviare românești.

Cu toate acestea, după 1989, gara a fost abandonată și lăsată să se degradeze, ajungând în pragul ruinării.

Reporterii „Adevărul” au revenit la fața locului pentru a evalua stadiul lucrărilor și au descoperit o realitate dezolantă.

Dacă în luna decembrie muncitorii lucrau intens, acum, la început de primăvară, pe un șantier care ar trebui să fie în plină activitate, domnește o liniște suspectă.

Dezastru la Gara Regală pe milioane

Lucrările avansează cu viteza melcului

În dimineața zilei de inspecție, la ora 8:50, activitatea pe șantier era aproape inexistentă.

În interior se auzea doar un zgomot slab, iar în curtea gării nu se vedea niciun muncitor.

HerasMed (930 x 122 px)
Eurial 555 x222

Accesul este restricționat de un gard metalic impunător, ce pare mai degrabă un zid al Berlinului al indiferenței.

Contrastul este evident: dacă în vremea regelui Carol I construcția a durat doar un an, reabilitarea gării durează trei ani. O ironie amară a seriozității și eficienței de altădată versus birocrația și lentoarea din prezent.

Un decor de film, dar nu pentru un viitor luminos

Astăzi, Gara Regală Curtea de Argeș arată ca un decor de film uitat. Peronul este măcinat de vreme și neglijență, iar călătorii trebuie să treacă pe lângă un șantier în paragină și printre gunoaie.

Șinele sunt năpădite de ierburi, iar liniștea profundă dă impresia unei gări părăsite, unde timpul s-a oprit.

Argeș. Dezastru la Gara Regală pe milioane de euro!

În prezent, doar trei trenuri ajung zilnic la această gară, iar alte trei pleacă spre Pitești.

În loc să fie un nod feroviar activ și modern, gara pare mai degrabă un muzeu al nepăsării.

930 x122 grota rece
[555x222px]Joia-_pentru-copii_epitesti

Un monument istoric lăsat în umbră

Gara Regală Curtea de Argeș a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, odată cu deschiderea liniei feroviare Pitești – Curtea de Argeș.

De-a lungul anilor, a servit drept punct de primire a monarhilor și a devenit un simbol național.

Astăzi, acest monument istoric merită o reabilitare demnă de importanța sa.

Pentru moment, ritmul lucrărilor ridică semne de întrebare.

Vom reveni cu actualizări pentru a vedea dacă, în cele din urmă, această bijuterie arhitecturală va redeveni un punct de referință al căilor ferate românești.

930×122 CAPRA 5
PIZZERIA SAPORI 555 222

Sursă și foto articol: adevarul.ro

Foto principal: Descriptiv

[236x587px]Joia_pentru-copii_epitesti