New Profesional Consult 930 x 122

autostrada sibiu-pitesti

Imagini din primului tunel forat de autostradă din România aflat pe A1 Pitești-Sibiu

Imagini din primului tunel forat de autostradă din România aflat pe A1 Pitești-Sibiu

Citiți și: Ședință de maxim interes pentru soarta Autostrăzii Pitești-Sibiu!

Lucrările la Secțiunea 4 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, între Tigveni și Curtea de Argeș, avansează într-un ritm alert.

Acest lucru se întâmplă în ciuda provocărilor complexe ale acestui tronson montan.

Citiți și: Ce se întâmplă cu blocajul de pe Autostrada Sibiu-Pitești: S-a anunțat!

Deși nu traversează munți, ci dealuri înalte, această secțiune se confruntă cu dificultăți similare celor întâlnite în construcțiile montane.

Astfel, au fost necesare numeroase viaducte, poduri, și consolidări de versanți pentru a asigura stabilitatea traseului.

Una dintre cele mai impresionante realizări de pe acest tronson este tunelul forat cu galerie dublă.

Tunelul se întinde pe o lungime de 1,35 km sub dealul Momaia.

Acesta este singurul tunel forat pe o autostradă din România care se află în prezent în execuție și este construit folosind tehnologia NATM (New Austrian Tunneling Method).

Această tehnologie presupune excavarea secvențială a tunelului și ranforsarea pereților acestuia prin pulverizarea de straturi de beton pe măsură ce se avansează.

Până în acest moment, constructorul austriac Porr a forat circa 890 de metri din prima galerie și aproximativ 750 de metri din a doua, dintr-un total de 1,35 km pentru fiecare galerie.

Imagini din primului tunel forat de autostradă din România aflat pe A1 Pitești-Sibiu

Tunelul va include și trei conexiuni între galerii, menite să asigure siguranța în caz de urgență.

Două dintre acestea vor fi pietonale, iar una suficient de mare pentru a permite trecerea vehiculelor.

Complexitatea proiectului

În ciuda lungimii relativ scurte de doar 9,86 km, Secțiunea 4 a autostrăzii A1 este una dintre cele mai dificile porțiuni ale întregului proiect.

Pe lângă tunel, acest tronson include 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung dintre acestea având 630 de metri.

Aceste structuri sunt necesare pentru a traversa văile adânci și pentru a stabiliza versanții abrupți ai dealurilor.

În ciuda provocărilor, lucrările au atins deja un stadiu fizic de peste 44%, conform ultimelor date oficiale.

Contractul pentru acest lot prevede finalizarea în martie 2027.

Surse apropiate proiectului indică faptul că antreprenorul țintește o inaugurare anticipată în decembrie 2026, înaintea termenului contractual, scrie hotnews.ro.

Autostrada Sibiu – Pitești: Un proiect vital

Autostrada A1 Sibiu – Pitești, care va avea o lungime totală de peste 122 km, este un proiect esențial pentru infrastructura rutieră a României,.

Drumul va lega centrul și vestul țării de rețeaua europeană de autostrăzi.

Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, se alătură astfel celorlalte tronsoane în lucru, contribuind la realizarea acestui coridor de transport.

Deși secțiunea 4 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este una dintre cele mai dificile și complexe, progresul semnificativ realizat până acum.

De asemenea, sunt șanse reale pentru finalizarea înainte de termen, aducând mai aproape momentul în care această importantă autostradă va fi complet operațională.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

Foto: hotnews.ro

Video: YouTube

Eurial 555 x222
570 X 90 CAPRA 3