930X122 MAIA

autostrada sibiu-pitesti

Primul tunel de autostradă, aproape gata! Deschidere neașteptată pe A1 Sibiu – Pitești!

Primul tunel de autostradă, aproape gata! Deschidere neașteptată pe A1 Sibiu – Pitești!

Citiți și: Tunelul „Daniela”, cel mai mare din România: VIDEO spectaculos

Primul tunel veritabil de autostradă din România, parte a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), este aproape de finalizarea etapelor de foraj.

Constructorul austriac Porr a perforat 1.935 din cei 2.700 de metri necesari, scrie economica.net.

Citiți și: Imagini din primului tunel forat de autostradă din România aflat pe A1 Pitești-Sibiu

Proiectul, amplasat pe secțiunea 4 a autostrăzii, între Tigveni și Curtea de Argeș, avansează conform planului, iar autoritățile estimează o deschidere anticipată a traficului.

„Ne apropiem de 2 kilometri de tunel forat, cu 1.032 metri de tunel deja realizați pe firul Daniela (Sibiu – Pitești) și 883 metri pe firul Alina (Pitești – Sibiu). Echipa de pe șantier lucrează non-stop, iar mobilizarea este exemplară,” a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în cadrul unei vizite la fața locului.

Ritmul lucrărilor: Șantierul funcționează 24/7

Cu peste 640 de muncitori și 213 utilaje mobilizate, lucrările avansează în forță, forajul fiind executat concomitent pe ambele fire.

La firul Daniela au fost turnați 537 metri din radier și 262 metri de fundație, în timp ce la firul Alina au fost finalizați 610 metri de radier și 310 metri de fundație.

Primul tunel de autostradă, aproape gata! Deschidere neașteptată pe A1 Sibiu – Pitești!

Lucrările intense desfășurate fără întrerupere au permis acest avans rapid, iar constructorul estimează că forajul complet va fi finalizat în următoarele luni.

Estimare de deschidere în avans pentru Autostrada Sibiu – Pitești

Deși termenul contractual pentru finalizarea secțiunii 4 este 2027, reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) au anunțat că tronsonul ar putea fi dat în circulație până la sfârșitul anului 2025, în avans față de calendarul inițial.

Aceasta va permite o conexiune continuă între Pitești și Tigveni, facilitând transportul rapid și sigur în zona de sud a Carpaților.

Detalii despre secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș

Tunelul de pe secțiunea 4 va fi denumit oficial „Tunel Curtea de Argeș” și va avea o lungime totală de 9,86 kilometri.

Proiectul este realizat de PORR Construct SRL, în baza unui contract de 1,678 miliarde de lei.

Acesta este finanțat prin Programul Transport.

Contractul semnat în noiembrie 2021 include 16 luni de proiectare și 44 de luni de execuție.

Tunelul va deveni un punct de reper pentru infrastructura rutieră din România, fiind primul de acest tip destinat unei autostrăzi.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

Foto: economica.net.

Eurial 555 x222
570 X 90 CAPRA 3