- Publicat de: ePitești
- 24-06-2020, ora 13:47
- Politic
BOGDAN IVAN: „CONTRACTELE SEMNATE ÎN ULTIMELE LUNI DE MINISTERUL TRANSPORTURILOR SUNT SIMPLE HÂRTII ARUNCATE ÎN OCHII CETĂȚENILOR! AUTOSTRADA PITEŞTI-SIBIU, ÎN PERICOL!“
Curtea de Conturi Europeană, în raportul de audit ce tratează cele 8 mari proiecte europene, atrage atenția că partea Pitești-Sibiu din Autostrada A1 este foarte puțin probabil să fie terminată până în 2030, aşa cum se prevede în Regulamentul TEN-T.
Citiți și: Putere maximă: Ivan, Gentea și Mînzînă își unesc forțele pentru viitorul ArgeșuluiÎn studiul conexiunii Est-Vest pe fostul coridor pan-european 4, Curtea Europeană de Conturi semnalează că au fost găsite mai multe probleme în implementarea proiectului: părti demontate inutil ce atrag în urma lor costuri suplimentare, loturi conectate greșit și lucrări importante pentru anumite secţiuni ce nu au fost nici măcar planificate. Aceste nereguli amâna finalizarea proiectului, depășind termenul limită propus de Comisia Europeană pentru terminarea coridoarelor de pe rețeaua de transport centrală TED-T Core.
„În opinia mea, dacă lucrurile continuă ca şi până acum, această Autostradă extrem de importantă pentru economia țării nu va fi gata niciodată. Studiile de fezabilitate nu sunt conforme cu realitatea de pe teren, iar licitațiile se bazează pe documentații false, incorecte și incomplete. Valorile neestimate corespunzător, lipsa firmelor necertificate, analiza neprofesională şi lipsa specialiștilor în geotehnică vor aduce în continuare blocaje fie în fazele de investigații, fie la proiectare sau la execuție. Contractele recent semnate de către Ministerul Transporturilor au fost simple hârtii aruncate în ochii cetățenilor pentru mascarea adevăratelor probleme”, a declarat liderul PRO România Argeș, Bogdan Ivan.
Citiți și: Comună din județ, pe un butoi de pulbere: „De aici, dejecții sunt deversate direct în Râul Argeș!”Acest lucru este susținut şi de Curtea de Conturi Europeană care precizează în mod clar motivele respective pentru această întârziere: ” Aceste rezultate slabe se explică, în principal, prin faptul că statele membre au propriile priorități şi proceduri diferite, înregistrează viteze diferite de implementare şi nu beneficiază întotdeauna de sprijin.”
“ Departamentul de Transporturi al PRO România, care a semnalat de-a lungul timpului aceste probleme, a venit cu următoarele recomandări susținute şi de către Curtea de Conturi Europeană: Să se revizuiască şi să se aplice instrumentele de care deja dispune guvernul pentru a asigura respectarea planificărilor pe termen lung și să se fluidizeze procesul de absorbție a fondurilor europene. Nu ne putem aștepta la un altfel de rezultat neschimbând nimic în practicile noastre, având în vedere modul în care reușim să modernizăm sau să consturium infrastructură de transport rutier.
De asemenea, reorganizarea CNAIR, solicitarea participării specialiștilor la redactarea documentațiilor de licitație şi limitarea ingerinţelor politice în activitatea CNAIR ar ajuta foarte mult finalizarea la timp a Autostrăzii A1. În caz contrar, acest lucru va duce la consecințe economice foarte grave, iar riscul vieților pierdute în accidente rutiere va crește considerabil”, mai spune Bogdan Ivan.