Kaia 930 x 120

autostrada pitesti-sibiu

HABARNIȘTII DE LA TRANSPORTURI ÎȘI DAU ÎN CAP CU AUTOSTRADA PITEȘTI-SIBIU

Habarniștii de la Transporturi își dau în cap cu autostrada Pitești-Sibiu. Mare dreptate avea Constantin Stroe când, în 2016, exasperat de tergiversările habarniștilor de la CNAIR și Ministerul Transporturilor, spunea că proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu este o mare bășcălie națională.

Citiți și: Despăgubiri record pentru exproprierile de pe Autostrada Pitești-Sibiu. Cine sunt marii câștigători

„Este o bășcălie națională ce se întâmplă! (…) O autostradă Pitești-Sibiu și Sibiu-Pitești nu este a Daciei, este a României! Să fie clar! Dacă până acum îmi exprimam neîncrederea că va fi finalizată până în 2020, după ultimele declarații nu mai cred că va fi gata nici până în 2025!”, declara Stroe, care conducea atunci Asociația Constructorilor de Automobile din România (AICI, subiectul pe larg).

Habarniștii au ieșit iar în spațiul public pe tema celui mai important proiect de infrastructură rutieră al României, contrazicându-se și provocând și mai multă lehamite în rândul unei opinii publice și așa sătulă până peste cap de incompetența administrativă a foștilor și a actualilor șefi din transporturi.

Citiți și: Spectacol în construcții pe Autostrada Pitești-Sibiu: Grinzi de 70 de tone ridicate ,,la cer”

Răzvan Cuc, fostul ministrul al transporturilor, susține că finanțarea din fonduri europene a proiectului a fost suspendată: „Vizita premierului Orban la Bruxelles, făcută doar pentru poze. Autostrada Sibiu-Pitești, suspendată de Comisia Europeană.

Un lucru foarte periculos s-a întâmplat pentru unul dintre proiectele vitale de infrastructură din Romania, și anume: Comisia Europeană a trimis o notificare de suspendare a finanțării din fonduri europene pentru Sibiu-Pitești din cauza unor probleme pe mediu (pentru cei care nu-și mai amintesc: obiectivul avea acord de mediu obținut în decembrie 2018).

NIMENI DIN GUVERN NU NE ZICE NIMIC. TOATĂ LUMEA TACE! POATE AȘA E MAI BINE! POATE AȘA TREBUIE! NU, DRAGI ROMÂNI, NU TREBUIE AȘA!!!!

În loc să se plimbe pentru poze și văicăreala lor clasică, premierul Orban ar fi trebuit să “dea cu pumnul în masă”, pentru ca acest proiect să își continue implementarea prin finanțare din fonduri europene!

Din păcate, ce nu înțelege sau poate chiar nu știe premierul este că această notificare de suspendare crează un precedent foarte periculos pentru tot ce înseamnă proiecte de infrastructură din Romania finanțate din fonduri europene!

Un lucru este cert: România are un guvern ireresponsabil și habarnist, iar pe premier este foarte clar că nu îl ia nimeni în serios!

Nu îi explic eu domnului Orban, pentru că a văzut și singur că toate proiectele pe care le-am semnat și lansat doar pe infrastructura rutieră însumează multe miliarde de euro. Sunt convins că lucrul aceata a deranjat. Și a mai deranjat și faptul că Romania a îndrăznit să lanseze, într-un mod accelerat, proiecte care asigurau o absorbție foarte mare… Restul este ușor de dedus.

Dragă PNL, nu-ți transforma Guvernul din unul incompetent, în unul care își trădează țara și pe români!”, încheie Cuc în cunoscutul stil pesedist, apocaliptic, bombastic, naționalist și insinuant.

Replica vine de la actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, care îl contrazice vehement pe Cuc: „Cei care fac afirmații ar trebui să știe că proiectul Sibiu-Pitești nu este blocat!

Comisia Europeană a solicitat României, pe 23 decembrie 2019, o serie de clarificări privind impactul autostrăzii Sibiu-Pitești asupra mediului, pe traseul acesteia. Comisia Europeană nu a transmis nicio scrisoare de suspendare. Documentul transmis de Comisie se numește scrisoare de observații.

Potrivit regulamentelor europene, CE are la dispoziție 3 luni pentru adoptarea unei decizii de aprobare de la momentul transmiterii. În cazul în care se solicită informații suplimentare, se suspendă curgerea acestui termen de 3 luni până la primirea răspunsului din partea României.

Ce uită cei care aruncă petarde în spațiul public este că acordul de mediu, parte a acestui proiect, a fost publicat și transmis către Bruxelles de Guvernul care era atunci la Palatul Victoria, în speță guvernul PSD. Mai exact, de colegii de partid ai domnului Cuc, miniștrii Șova și Plumb. Lor ar trebui să le adreseze întrebări cu privire la ceea ce au transmis la Bruxelles!

Nu e nicio problemă, ne-am obișnuit să deblocăm ce a rămas de la PSD.

În ultimele două săptămâni, la nivelul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor au avut loc mai multe întâlniri de lucru cu autoritățile implicate, pentru a se răspunde cu celeritate la clarificările solicitate. Chiar luni, 13.01.2020, va avea loc o întâlnire cu toți factorii implicați – Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Ministerul Mediului, Ministerul Fondurilor Europene, Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate, Agenția Națională de Protecția Mediului, precum și experții Jaspers. În condițiile în care protejarea mediului este una dintre prioritățile cheie ale CE, aceste clarificări fac parte din procesul normal de evaluare a oricărui proiect major de infrastructură. Aceste cerințe nu sunt doar pentru proiectele din România, ci și pentru proiectele depuse de către alte state.

Transmiterea proiectului către CE urmărește asigurarea finanțării din fonduri externe nerambursabile, din punct de vedere fizic proiectul mergând înainte pe fiecare tronson în funcție de faza de evoluție (lot 1 – contract semnat, lot 2-3 documentație tehnică, lot 4-5 licitație).

PS: Ca să rămână scris și să înțeleagă și cei care cred că știu, dar eu sunt sigur că nu știu: pentru a fi suspendată finanțarea acestui proiect major de infrastructură, acesta ar fi trebuit să fie aprobat de către CE, lucru care nu s-a întâmplat până acum!”

Noi, cetățenii de rând, ce să mai credem? Credem că Stroe avea mare dreptate: autostrada Pitești-Sibiu e o bășcălie națională și nu va fi gata nici măcar în 2025. (Foto: descriptiv) 

555 X 222 CAPRA
570 X 90 CAPRA 3