- Publicat de: ePitești
- 25-08-2022, ora 11:43
- Știri
Modificări la serviciul de urgență 112
Autoritatea Naţională pentru Administrarea şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) supune consultării publice un proiect de revizuire a deciziei privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU).
Citiți și: Exclusiv/Argeș: Descoperirea terifiantă din casă care l-a făcut să sune speriat la 112ACTUALIZAREA RAPIDĂ A BAZELOR DE DATE
Modificările propuse vizează, în principal, actualizarea rapidă a bazelor de date transmise de furnizori pentru a permite localizarea apelantului, stabilirea unui identificator unic al apelantului pentru apelurile iniţiate din reţelele mobile.
Măsurile sunt dedicate asigurării accesului la serviciul de urgenţă 112 pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi, dar şi introducerea unor prevederi privind localizarea apelantului în situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, conform Economica.net.
Citiți și: 8 mașini de Poliție, mai mulți oameni ai legii, în Nord, acum! Urgență maximă!Sursa citată semnalează că, pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agenţiile specializate de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri etc.), este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conţin informaţia de localizare primară.
Astfel, se propune ca bazele de date care conţin informaţia de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicaţii electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conţinute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.
În situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispoziţia abonaţilor o modalitate electronică rapidă şi gratuită, de actualizare a informaţiei de localizare.
Abonaţii vor fi informați lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS) cu privire la beneficiile completării şi actualizării informaţiilor de localizare în cazul apelării 112, luând totodată toate măsurile pentru obţinerea unei confirmări din partea acestora cu privire la recepţionarea acestor informări.
Tot pentru asigurarea disponibilităţii informaţiilor de localizare, s-a introdus o prevedere prin care activarea serviciului independent de locaţie se va realiza doar după ce abonatul pune la dispoziţia furnizorului informaţiile de localizare.
Foto descriptiv