930×122 POSADA 5

alimentatie

VREI UN PĂR FRUMOS ŞI SĂNĂTOS? IATĂ CE TREBUIE SĂ CONSUMI!

Pentru un păr sănătos aveţi nevoie nu doar de un şampon şi de un balsam bun, ci şi de o alimentaţie echilibrată. Părul creşte aproximativ un centimetru pe lună, iar pentru a-l ajuta să se dezvolte sănătos este important să vă hrăniţi corespunzător.

Citiți și: Otravă în mâncarea românilor!

Somonul este o sursă bogată de acizi graşi Omega 3, proteine de calitate, vitamina B12 şi de fier. „Acizii graşi Omega 3 hrănesc scalpul.”, spune medicul Andreea Giancoli, de la Asociaţia Dietetică Americană. Când organismul nu are suficiente resurse de grăsimi sănătoase, pielea scalpului se usucă, iar părul capătă un aspect mat.

Legumele verzi, spanacul şi broccoli sunt o sursă excelentă de vitamina A şi C, ambele necesare pentru producerea sebumului, acea substanţă uleioasă secretată de foliculi, care hrăneşte rădăcina firului de păr.

Citiți și: LECȚIE DE ALIMENTAȚIE PENTRU SUTE DE ELEVI

Fasolea şi lintea nu ar trebui să vă lipsească din dietă. Nu doar că furnizează o mulţime de proteine, dar ajută firul de păr să crească, pentru că îi furnizează fier, zinc şi biotină. Deficienţele de biotină fac firul de păr să se rupă uşor. Nutriţioniştii recomandă două-trei porţii de fasole ori de linte pe săptămână.

Nucile sunt cele mai bune surse naturale de seleniu, un important mineral pentru sănătatea scalpului. Ele conţin acid alfa linoleic şi acizi graşi Omega 3, substanţe care pot recondiţiona părul. Sunt şi o sursă bună de zinc.

Carnea de pasăre furnizează proteine de calitate, care ajută părul deteriorat să se refacă. Atunci când organismul suferă de o deficienţă serioasă de proteine, culoarea părului se mai deschide cu o nuanţă-două.

Ouăle sunt una dintre cele mai bune surse de proteine. Conţin biotină şi vitamina B12, două substanţe importante pentru frumuseţea şi netezimea părului.

Cerealele de la micul dejun sunt bogate în zinc, fier şi vitamina B12. Nu doar că fac bine părului, dar vă pot furniza şi energie pe parcursul zilei.

Stridiile, cunoscute ca afrodisiace, sunt excelente şi pentru sănătatea părului. Ingredientul care face minuni este zincul, un puternic antioxidant. O cantitate similară de zinc găsiţi şi în carnea de miel.

Produsele lactate sunt o sursă bună de calciu, un mineral esenţial pentru creşterea părului. De asemenea, aceste produse conţin zer şi caseină, două surse cu proteine de calitate.

Morcovii conţin o cantitate mare de vitamina A, substanţă bună pentru vedere, dar şi pentru sănătatea scalpului. Este de preferat să îi mâncaţi cruzi şi în salate. (Sursă şi foto: doctorulzilei.ro)

555 X 222 POSADA 2

Comentarii

570 pe 90 Costache