New Profesional Consult 930 x 122

renault

RENAULT VA CONCEDIA MII DE ANGAJAȚI ȘI ÎNGHEAȚĂ INVESTIȚIILE ÎN ROMÂNIA ȘI MAROC

Groupe Renault prezintă astăzi planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste două miliarde de euro pe parcursul a trei ani și punerea bazelor unui nou model de competitivitate.

Citiți și: Renault Group și chinezii de la Geely au bătut palma! Ce se întâmplă cu Uzina Dacia

„Dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare.

Groupe Renault intenționează să facă ajustările necesare în privința forței de muncă pentru a permite revenirea la o creștere rentabilă și durabilă și se angajează să se asigure că acestea se desfășoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali și cu autoritățile locale.

Citiți și: Sindicat Renault: „Să producem o parte din vehiculele DACIA vândute în Franța în Franța!”

Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, precizează Direcția de Comunicare a Group Renault România într-un comunicat de presă transmis în această dimineață pe adresa redacției noastre.

Proiectul include următoarele elemente principale:

„Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței – aproximativ 800 de milioane de euro:

-raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței;

-optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.

Optimizarea producției – cu economii de aproximativ 650 de milioane de euro:

-accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0;

-îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”);

-dimensionarea corectă a capacităților industriale:

1.capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour);

2.ajustarea numărului de angajați din producție;

3.suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume;

4.în Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:

-Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței;

-reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110;

-în Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi;

-la Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.

Eficiența sporită a funcțiilor suport – aproximativ 700 de milioane de euro:

-optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.

Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor:

Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:

-o parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa;

-transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehiculetermice, sub marca Renault, pe piața chineză.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde de euro”, precizează sursa citată.

AICI, amănunte despre suspendarea extinderii capacității de producție la uzina Automobile Dacia din Mioveni.

Eco moto 555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

EcoMoto 570×90