930×122 CAPRA 5

colegiul bratianu

PITEȘTEANCĂ STUDENTĂ LA OXFORD, EXPERIMENT LA “BRĂTIANU”

Romania Science Week, primul târg de științe desfășurat în țara noastră la nivel național, va avea loc în Pitești duminică, 17 decembrie 2017, între orele 11 și 17, la Colegiul Național “I.C. Brătianu”.

Citiți și: Exclusiv. Poliția, OFICIAL despre știrea care ZGUDUIE România!

Scopul evenimentului este de a promova în rândul publicului larg științe precum matematica, fizica, astronomia, chimia, biologia și alte discipline. Proiectul le este dedicat copiilor de la cele mai fragede vârste, elevilor, dar și adulților. Pe parcursul mai multor zile, în diferite orașe din România se vor realiza ateliere cu experimente interactive menite să facă științele accesibile.

Intrarea la eveniment este liberă, acțiunea fiind realizată exclusiv prin voluntariat, cu ajutorul unor sponsori.

Citiți și: Întâlnirea minților: Dulcan luminează „Brătianu”!

Proiectul a fost inițiat de piteșteanca Eliza Casapopol (foto) și Sandor Kruk, de la Universitatea Oxford din Marea Britanie, cu scopul de a sprijini educația alternativă din România, după modelul târgurilor de științe din Occident.

În vârstă de 22 de ani, Eliza Casapopol a absolvit în 2014, ca șef de promoție, Colegiul Național I.C. Brătianu. Acum este studentă la Universitatea Oxford din Marea Britanie și președinte al Societății de Matematică de la prestigioasa universitate. La începutul acestui an a fost desemnată cel mai bun student român din Europa.

Participanții vor descoperi o altă latură a științelor, diferită de cea din sălile de clasă, prin experimente distractive, educative și interactive. De asemenea, proiectul își dorește să reunească actuali elevi și profesori și absolvenți români, acum studenți la universități prestigioase din România și din străinătate. Această inițiativă va crea legături într-un cadru informal între voluntarii proiectului, care se pot materializa printr-o relație de mentorat în viitor.

Pe parcursul zilelor în care se va desfășura proiectul vor avea loc diferite ateliere pe diverse teme științifice, conduse de voluntari. Fiecare atelier va prezenta câte un experiment sau o demonstrație la care publicul poate participa activ. Voluntari de la universități renumite, precum Oxford, Cambridge, University College London și Universitatea din București, vor colabora cu actualii elevi de liceu și cu profesorii acestora.

Prima ediție a evenimentului “Romania Science Week” este realizată în colaborare cu Colegiul Național „I.C. Brătianu” din Pitești, Societatea Știintifică “Brătianu”, Colegiul Național „Vasile Lucaciu” din Baia Mare și cu organizația ”Teach for Romania”. Donațiile strânse pe parcursul evenimentului vor fi direcționate către organizația nonguvernamentală ”Teach for Romania”, al cărei scop este promovarea educației de calitate în școlile și mediile defavorizate din România.

Pe 17 decembrie, așadar, între orele 11 și 17, sunteți așteptați la Colegiul Național „I.C. Brătianu” pentru ca împreună cu prietenii sau familia dumneavoastră să explorați laturi inedite ale științelor. (Sursă foto: Facebook)