- Publicat de: Mihaela Grigorescu
- 19-03-2018, ora 10:31
- Administrativ
INTERESE SAU INCOMPETENȚĂ LA PRIMĂRIA PITEȘTI?
Interese sau incompetență la Primăria Pitești? A trecut mai bine de o lună de când publicația noastră a atras atenția asupra numeroaselor reclame stradale existente în Pitești, în special în zona centrală a municipiului (subiectul pe larg, AICI).
Citiți și: Pitești. Trebuie să dispară bannerele!Departe de a duce cu gândul la un oraș european, centrul Piteștiului este sufocat de bannere, panouri și afișe agățate haotic peste tot.
Cine este responsabil de acest dezastru vizual? De publicitatea stradală de pe domeniul public din Pitești se ocupă o firmă care, potrivit informațiilor noastre, are foarte mari legături cu conducerea Primăriei. Această firmă plătește o taxă către Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului Municipiului Pitești, taxă nesemnificativă în raport cu întreaga sumă obținută din contractele de publicitate.
Citiți și: Video: Alt supermarket lânga casa fostului primar Ionică. Va fi gata anul acesta!Totuși, ar trebui să existe reguli ale municipalității care să stabilească exact ce fel de reclame pot fi amplasate și unde.
Am luat inițial legătura cu directorul SPEP, instituție subordonată Primăriei, Constantin Zichil, pentru a afla care sunt criteriile în baza cărora este permisă această publicitate stradală excesivă.
Elegant, directorul Zichil ne-a invitat să luăm legătura cu arhitectul-șef al municipiului, Cătălin Victor Ghiță, fiindcă acesta ar fi responsabil de publicitatea stradală, de aspectul orașului. Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului Municipiului Pitești doar încasează o taxă.
Prin urmare, pe 8 martie 2018 l-am contactat pe arhitectul-șef al Piteștiului, Cătălin Victor Ghiță. Întrebându-l care sunt criteriile în baza cărora este permisă afișarea reclamelor stradale peste tot, Ghiță ne-a răspuns (vizibil încurcat, ce-i drept!), după o pauză de câteva secunde, că ”este un subiect delicat și amplu, care trebuie detaliat”, rugându-ne să revenim următoarea săptămână cu un telefon pentru a lămuri lucrurile. Ne-am bucurat că vom avea în sfârșit răspunsurile, dar, din păcate, ne-am bucurat degeaba!
Săptămâna trecută, trei zile la rând, la ore diferite, arhitectul-șef Cătălin Victor Ghiță nu a putut fi contactat nici pe telefonul de la birou, nici pe telefonul personal. Fie era pe teren sau plecat în delegație (după cum ne-a declarat o colegă a acestuia), fie avea telefonul închis. Sau, am putea spune noi, arhitectul-șef al municipiului nu a mai binevoit să ne dea explicațiile promise. Repetăm, el ne-a spus să revenim cu un telefon.
Până la o reacție oficială din partea reprezentanților Primăriei Pitești sau a arhitectului-șef Cătălin Victor Ghiță, îl invităm pe stimabilul primar Cornel Constantin Ionică să ne explice în mod oficial de ce își bate joc de centrul orașului? Bugetul Piteștiului depinde chiar atât de mult de colectarea unor taxe din niște reclame care sunt puse, de pildă, pe cele câteva petice de iarbă din Centru? Sau este mai important unde ajunge cea mai mare parte a banilor? Ce interese sunt să fie lăsate aceste reclame în zona zero a orașului?
Să ne reamintim că ”interese” au mai existat! Primarul Cornel Ionică a fost declarat incompatibil cu funcţiile publice de către Agenția Națională de Integritate (ANI) din cauza unui contract de publicitate stradală. În perioada în care era viceprimar și consilier local, a votat o hotărâre de Consiliu Local care avantaja firma ginerelui său.
Ionică a depus contestație la Curtea de Apel Pitești, contestație care a fost respinsă (detalii, AICI). Magistrații nu au dispus încă o decizie finală.